قیمت کربنات کلسیم

خانه>مطالب>قیمت کربنات کلسیم

قیمت کربنات کلسیم

قیمت هر تن کربنات کلسیم

قیمت کربنات کلسیم را شاید بتوان در کنار کیفیت این محصول ، مهمترین ویژگی مورد نظر خریداران آن دانست. با توجه به اینکه کربنات کلسیم در اکثر صنایع به عنوان فیلر مورد مصرف قرار می گیرد ، بنابراین کاربرد آن جهت کاهش هزینه های تولید می باشد. قیمت هر تن کربنات کلسیم با توجه به مورد مصرف آن تعیین می گردد. انواع مختلفی از کلسیم کربنات قابل تولید می باشد که از جمله ویژگی های آن می توان به خلوص محصول ، سایز و دانه بندی ، رنگ و نوع بسته بندی اشاره نمود. همه این موارد بر قیمت هر کیلو کربنات کلسیم تاثیرگذار هستند و مصرف کنندگان باید مناسب ترین نوع محصول را انتخاب نمایند.

قیمت هر کیلو کربنات کلسیم چقدر است

عوامل مختلفی بر قیمت کربنات کلسیم موثر است. صنایعی همچون ساختمان سازی ، تولید مصالح ساختمانی ، تصفیه آب و فاضلاب ، تولید رنگ و مواد پوشش دهنده ، تولید چسب و سیلانت و رزین ، تولید لاستیک ، پلاستیک و پلیمر هایی همچون PVC و بسیاری از مشاغل و صنایع دیگر از کلسیم کربنات به میزان بسیار زیادی استفاده می نمایند. همچنین می توان آن را فراوری نموده و به صورت آهک که ماده ای بسیار پر مصرف و کاربردی است تبدیل نمود. محصولاتی نظیر آهک هیدراته و آهک زنده از خالص سازی سنگ های کربناته رسوبی به دست می آیند.

اما نکته با اهمیت این است که هر صنعتی نیاز به کربنات کلسیم مخصوص به خود دارد. قیمت کربنات کلسیم در صنایع گوناگون با هم متفاوت است زیرا دارای ویژگی های مختلفی می باشد. برای مصارف گوناگون با محصولاتی با کیفیت و خلوص کلسیمی متفاوت ، دانه بندی کلوخه ای ، پودری و یا میکرونیزه ، رنگ های متنوع استفاده می شود.

تاثیر سایز و دانه بندی بر قیمت هر کیلو کربنات کلسیم

دانه بندی محصول بر قیمت هر کیلو کربنات کلسیم موثر است. این ماده در طبیعت به صورت سنگ های بزرگ وجود دارد که مسلما برای مصرف در صنعت مناسب نیست. انواع صنعتی و قابل استفاده در مشاغل به شکل کلوخه ای ، پودری و میکرونیزه می باشد. پودر کربنات کلسیم میکرونیزه نیز خود دارای انواع مختلف می باشد که به شرح زیر است:

  • کربنات کلسیم مش 50
  • کربنات کلسیم مش 100
  • کربنات کلسیم مش 200
  • کربنات کلسیم مش 400
  • کربنات کلسیم مش 800
  • کربنات کلسیم مش 1200
  • کربنات کلسیم مش 2500
  • کربنات کلسیم مش 3500

تاثیر رنگ و کیفیت برای قیمت هر تن کربنات کلسیم

سنگ های کربناته دارای انواع مختلفی بوده و به صورت سنگ آهک ، سنگ مرمر ، کلسیت و دولومیت در طبیعت تشکیل می شود. این سنگ ها با آنکه اصولا جزء خانواده کلسیم کربنات دسته بندی می گردد ، اما دارای رنگ ها و کیفیت های مختلفی هستند. همچنین کیفیت سنگ های موجود در معادن نیز تفاوت داشته و خلوص کلسیمی آن ممکن است بین 5 تا 99 درصد باشد. هر چه کیفیت و خلوص کلسیم کربنات افزایش یابد ، قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

هزینه بسته بندی

دیگر عامل تاثیرگذار بر قیمت هر تن کربنات کلسیم ، نوع بسته بندی آن است. کلسیم کربنات در سایز های مختلف به صورت فله ای و یا کیسه ای به بازار مصرف عرضه می گردد. بسته بندی آن معمولا در کیسه های 25 تا 30 کیلوگرمی است اما برای موارد مشخصی مانند صادراتی به دیگر کشور ها ، در داخل کیسه جامبوبگ هم قرار می گیرد. همچنین می توان آن را به صورت پالت و شیرینگ بسته بندی نمود که در نتیجه بر قیمت نهایی تاثیر خواهد داشت.

برای دریافت قیمت هر تن کربنات کلسیم و یا خرید این محصول در انواع مختلف آن با بخش بازرگانی پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

2020-07-08T15:24:53+00:00
error: Content is protected !!