نقش کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی

خانه>مطالب>نقش کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی

نقش کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی

کربنات کلسیم Calcium Carbonate یکی از مهمترین پر کننده های معدنی مورد مصرف در صنعت است. ویژگی های خاص کربنات کلسیم همچون تطبیق پذیری با مواد اولیه ، قیمت ارزان ، فراوانی زیاد ، پوشش دهی عالی و غیر زیان آور بودن برای انسان سبب شده تا بتوان آن را به عنوان فیلر جهت تولید بسیاری از محصولات مصرفی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار داد.

دستمال کاغذی یکی از ملزومات امروزی زندگی بشر است که به صورت گسترده در هر خانه ای یافت می شود. انواع گوناگون دستمال کاغذی بصورت دستمال توالت ، دستمال حوله ای ، دستمال سفره و … تولید می شود و با تناژ بالا در تمامی کشور های جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای تولید دستمال کاغذی از چه ماده استفاده می شود؟

برای تولید این محصول ، انواع مختلف مواد شیمیایی و معدنی بکار می رود تا ویژگی های گوناگونی همچون نرمی ، جذب آب ، رنگ ، براق بودن یا ماتی  را کنترل کنند. برای تولید دستمال کاغذی از خمیر کاغذ استفاده می شود که کربنات کلسیم در تهیه آن نقش اساسی دارد. با وجود اینکه کربنات کلسیم در صنایع مهمی نظیر ساختمان سازی و راه سازی ، صنایع پتروشیمی و استخراج نفت ، تولید داروها و مکمل های غذایی و … کاربرد دارد ، با این حال از آن به عنوان یک ماده پر کننده کاربردی به منظور تولید دستمال کاغذی هم استفاده می شود.

مصرف کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی علاوه بر اینکه قیمت این محصول را کاهش می دهد ، همچنین ویژگی های مفید دیگری نیز همچون بافت و قابلیت بازیافت بهتری را نیز در دستمال کاغذی ایجاد کرده و مصرف مواد شیمیایی در پروسه تولید آن را کاهش می دهد.

از چه نوع کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی استفاده می شود؟

برای تولید دستمال کاغذی می توان از کربنات کلسیم معدنی که در سنگ هایی نظیر سنگ آهک ، گچ و مرمر وجود دارد استفاده نمود. برای این منظور سنگ کربنات کلسیم با کیفیت بالا و فاقد ناخالصی های زیان آور از معادن استخراج شده و به صورت پودری با اندازه ذرات بسیار ریز در اختیار کارخانجات تولید دستمال کاغذی قرار می گیرد.

کارخانه تولید کربنات کلسیم پارس شیمی بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم پودری و میکرونیزه در ایران می باشد که نیاز بسیاری از صنایع از جمله تولید کنندگان کاغذ و دستمال کاغذی را تولید و تامین می نماید. کربنات کلسیم پارس شیمی دارای خلوص بالا ، بسته بندی های متنوع ، دانه بندی تا مش 3500 ، ساده و پوشش دار و دارای رنگ بسیار سفید و درخشانی است.

2019-09-09T10:08:47+00:00
error: Content is protected !!