کاربرد کربنات کلسیم در تولید سیمان و بتن

خانه>مطالب>کاربرد کربنات کلسیم در تولید سیمان و بتن

کاربرد کربنات کلسیم در تولید سیمان و بتن

کربنات کلسیم در میان تمامی انواع مواد معدنی به عنوان بهترین و ارزان ترین ماده پر کننده شناخته می شود. استفاده از کربنات کلسیم به عنوان فیلر در تولید محصولات مختلف ، علاوه بر اینکه هزینه های تولید را به شکل چشمگیری کاهش می دهد ، همچنین مزایای قابل توجهی نیز ایجاد می نماید. در این مطلب به تاثیر مثبتی که استفاده از کربنات کلسیم در تولید سیمان و بتن دارد می پردازیم.

نقش کربنات کلسیم در سیمان و بتن

امروزه از کربنات کلسیم در مقادیر مختلف به عنوان فیلر در تولید انواع سیمان و بتن استفاده می شود. طبق تحقیقات علمی و تجربی انجام شده مشخص گردید که مصرف کربنات کلسیم سبب افزایش مقاومت فشاری سیمان و بتن می شود. البته میزان مصرف کلسیم کربنات نیز اهمیت زیادی دارد زیرا در صورت استفاده بیش از حد از این ماده ، ابتدا مقاومت سیمان افزایش پیدا می کند ولی بعد از گذشت مدت زمانی ، با کاهش مقاومت مواجه خواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده ، بیشترین میزان مقاومت سیمان و بتن در صورت مصرف 15 درصد وزنی کربنات کلسیم ایجاد می شود.

از طرف دیگر در صورت افزودن کربنات کلسیم ، نرخ واکنش آبگیری اولیه سیمان تسریع خواهد شد. با افزایش مقدار کربنات کلسیم ، ضریب مقاومت سایشی به صورت تدریجی بیشتر می شود و مقاومت در برابر سایش سولفات نیز به صورت چشمگیری افزایش می یابد. دیگر مزیت استفاده از کربنات کلسیم در تولید سیمان و بتن ، افزایش ایجاد حفره هایی با قطر کمتر از 5 نانو متر است که تاثیر مثبتی بر عملکرد بتن دارد.

البته نوع کربنات کلسیم مورد مصرف در تولید بتن و سیمان نیز اهمیت زیادی دارد. برخی انواع کلسیم کربنات دارای محتوی کلسیمی اندک و میزان زیاد مواد ناخالصی هستند که این امر می تواند نتیجه عکس داشته و کیفیت سیمان را کاهش دهد. کارخانه تولید کربنات کلسیم پارس شیمی ، تولید کننده مرغوب ترین نوع کربنات کلسیم در دانه بندی های مختلف می باشد. به منظور تهیه کربنات کلسیم مناسب جهت مصرف در تولید سیمان و بتن با ما تماس حاصل نمایید.

2019-09-09T10:12:23+00:00
error: Content is protected !!