کربنات کلسیم در رنگ سازی

خانه>مطالب>کربنات کلسیم در رنگ سازی

کربنات کلسیم در رنگ سازی

کاربرد کربنات کلسیم در رنگسازی

کربنات کلسیم در رنگ سازی یکی از ارزان ترین و مناسب ترین مواد پر کننده است. با توجه به اینکه در تولید رنگ های شیمیایی از مواد گران قیمتی نظیر دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود ، به منظور کاهش هزینه های تولید می تواند کربنات کلسیم ارزان قیمت را با درصد مشخصی در فرمول رنگ به کار برد. از کربنات کلسیم در تولید انواع رنگ روغنی ، پایه آب ، پیگمانت و رنگ دکوراتیو استفاده می شود.

چرا از کربنات کلسیم در رنگ سازی استفاده می شود؟

کلسیم کربنات یک سنگ معدنی است که به فراوانی در تمام نقاط کره زمین یافت می شود. این سنگ دارای خاصیتی است که می توان آن را آسیاب کرده به سایز های بسیار ریز تبدیل نمود که برای مصرف در تولید رنگ مناسب باشد. بدلیل اینکه پودر کربنات کلسیم میکرونیزه حالت فاین دارد ، یعنی ذرات آن بسیار نرم و ریز هستند ، بنابراین پخش پذیری عالی در ترکیب رنگ دارد و پوشش دهی رنگ را افزایش می دهد. همچنین به دلیل خنثی سازی مواد اسیدی موجود در رنگ ، نقش یک نگهدارنده را ایفا نموده و ترکیب همگن و یکدستی ایجاد می نماید.

به دلیل اینکه کربنات کلسیم خاصیت حجم دهندگی دارد ، علاوه بر کاهش هزینه های تولید رنگ ، پوشش دهی آن را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. همچنین در تولید رنگ های سفید نیز تاثیرگذاری مضاعفی دارد. برخی از مزیت های استفاده از کربنات کلسیم در رنگ سازی عبارتند از:

  • پخش پذیری عالی در تمام رنگ
  • افزایش درخشندگی
  • کاهش میزان جذب روغن
  • افزایش مقاومت در برابر عوامل جوی و سایش
  • کاهش اسیدیته مخلوط و ایجاد پی اچ نرمال
  • کاهش هزینه های تولید رنگ
  • امکان استفاده در تولید انواع رنگ چوب ، اپوکسی ، پی یو ، صنعتی ، لاک الکل و …

کربنات کلسیم در رنگ سازی

مقدار مناسب مصرف کربنات کلسیم در رنگ سازی

رنگ ها به دو دسته کلی رنگ روغنی و غیر روغنی تقسیم بندی می شوند. در تولید رنگ غیر روغنی یا رنگ پایه آب که حلال آنها آب است ، کربنات کلسیم می تواند تا 70 درصد وزن آن را تشکیل دهد. اما برای رنگ های روغنی یعنی رنگ هایی که از تینر به عنوان حلال آنها استفاده می شود ، حداکثر تا 50 درصد از کربنات کلسیم به عنوان حجم دهنده مصرف می شود.

فروش کربنات کلسیم مناسب رنگ سازی

کارخانه تولید کربنات کلسیم کانی کاو ، بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم در کشور می باشد که انواع این محصول را به صورت پودری و میکرونیزه در دانه بندی های گوناگون از کربنات کلسیم مش 50 تا کربنات کلسیم مش 3500 تولید می نماید. به منظور خرید کربنات کلسیم مناسب مصرف در صنایع تولید رنگ های روغنی و غیر روغنی با ما تماس حاصل فرمایید.

2019-09-09T10:13:54+00:00
error: Content is protected !!