کربنات کلسیم در کاغذ سازی

خانه>مطالب>کربنات کلسیم در کاغذ سازی

کربنات کلسیم در کاغذ سازی

نقش کربنات کلسیم در تولید کاغذ

کاغذ نقش مهمی در زندگی انسان داشته و از آن در تولید محصولات مختلفی نظیر روزنامه ، پول ، مقوا و جعبه های بهداشتی و صنعتی استفاده می شود. برای تولید کاغذ از چوب ، کاغذ بازیافتی و مواد شیمیایی گوناگونی استفاده می شود که هزینه های فراوانی را به تولید کنندگان کاغذ تحمیل می نماید و از طرفی به دلیل قطع درختان برای محیط زیست هم زیان آور است. استفاده از کربنات کلسیم در کاغذ سازی یکی از جدید ترین متدها در این صنعت می باشد. البته مقدار کربنات کلسیم مورد مصرف در تولید کاغذ به تکنولوژی بکار رفته بستگی دارد. به صورت معمول کربنات کلسیم در حدود 30 درصد وزنی کاغذ را تشکیل داده و جایگزین چوب ، خمیر کاغذ و کاغذ ضایعاتی می شود. اما با وجود تکنولوژی های نوین حتی امکان استفاده صد در صدی کربنات کلسیم در کاغذ سازی هم ایجاد شده که این محصول را کاغذ سنگ Stone paper می نامند.

از جمله مزایای استفاده از کربنات کلسیم در کاغذ سازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش هزینه های تولید کاغذ
  • کاهش آسیب یه محیط زیست به دلیل مصرف کمتر چوب
  • افزایش استحکام کاغذ تولید شده
  • در دسترس بودن همیشگی پودر کربنات کلسیم در مقایسه با ضایعات کاغذ
  • افزایش مقاومت کاغذ در برابر آب ، آتش و پاره شدن
  • جذب بهتر رنگ و جوهر در کاغذ تولید شده با کربنات کلسیم

امروزه در کشور ما بسیاری از کارخانجات تولید کاغذ ، مقوا و کارتن و بخصوص تولید کنندگان جعبه های بهداشتی نظیر جعبه شیرینی ، کربنات کلسیم را در کاغذ سازی جایگزین مصرف خمیر کاغذ و کاغذ بازیافتی گران قیمت نموده اند. این کار موجب کاهش چشمگیر هزینه تولید و در نتیجه افزایش سود این تولید کنندگان شده است.

فروش کربنات کلسیم کاغذ سازی

کارخانه کربنات کلسیم کانی کاو ، تولید کننده انواع کربنات کلسیم در مش بندی های مختلف و کیفیت درجه یک است. کربنات کلسیم تولید شده در این مجموعه قابل مصرف در تمامی صنایع وابسته می باشد. یکی از تولیدات ما ، کربنات کلسیم کاغذ سازی است که دارای کیفیت ، دانه بندی ، بسته بندی و قیمت مناسب جهت مصرف در این صنعت می باشد. برای خرید کربنات کلسیم تولید کاغذ و یا اخذ اطلاعات در این زمینه با ما تماس حاصل فرمایید.

2019-09-09T10:13:32+00:00
error: Content is protected !!