کربنات کلسیم معدنی

خانه>مطالب>کربنات کلسیم معدنی

کربنات کلسیم معدنی

کربنات کلسیم معدنی چیست

کربنات کلسیم معدنی به انگلیسی Ground Calcium Carbonate که به اختصار GCC نامیده می شود ، سنگ کلسیم کربنات موجود در طبیعت است که در تولید آن هیچ گونه عملیات شیمیایی انجام نشده است. کربنات کلسیم معدنی که در حدود ده درصد پوسته کره زمین را می سازند ، دارای انواع مختلفی همچون سنگ آهک ، کلسیت ، آراگونیت ، دولومیت ، مرمریت ، گرانیت و … است. این ماده بسیار پرکاربرد بوده و در مشاغل بسیار متنوعی مانند ساختمان سازی و جاده سازی ، تولید رنگ و پوشش ، تولید مصالح ساخت و ساز ، تولی محصولات شیمیایی حاوی کلسیم ، تنظیم اسیدیته در تولید محصولات مختلف و تصفیه آب ، تولید مکمل های غذائی و داروئی بکار می رود.

تولید کربنات کلسیم معدنی

این ماده در طبیعت و بدون دخالت انسان تولید شده است. کربنات کلسیم سنگی رسوبی می باشد که از انباشت و فشرده شدن موجودات دریایی نظیر پلانگتون ها ، موجودات تک سلولی ، مرجان ها ، حلزون ها و سخت پوستان که دارای مقادیر زیادی کلسیم در ساختار خود هستند به صورت لایه به لایه ایجاد گردیده است. فرایند تولید کانی های معدنی بسیار طولانی بوده و میلیون ها سال زمان نیاز دارد. کیفیت سنگ های کربناته موجود در معادن متفاوت است و میزان و نوع ناخالصی های موجود در آن می تواند متفاوت باشد.

برای تولید این محصول ، ابتدا نیاز به انجام عملیات معدن کاوی است تا بتوان سنگ کربنات کلسیم با کیفیت را از لایه های زمین استخراج نمود. سپس با توجه به کاربرد آن باید اقدام به انجام عملیات مختلف مانند کوبش ، خردایش و یا فراوری شود. نوع خالص این ماده به عنوان منبع اصلی تامین کلسیم خوراکی برای مصارف انسانی ، دامی و کشاورزی مصرف می گردد. برخی انواع کلسیم کربنات معدنی بسیار خالص هستند به طوری که خلوص کلسیمی آن ها بیش از 90 درصد است و نیازی به انجام عملیات خاصی ندارد. برای خالص سازی کربنات کلسیم بدست آمده از روش حرارت دهی با استفاده از کوره های مخصوص استفاده می شود.

بر خلاف کربنات کلسیم معدنی ، نوع سنتزی این ماده هم وجود دارد که بدون نیاز به استخراج از پوسته زمین ، تماما در کارخانجات تولید می گردد. این محصول که کربنات کلسیم رسوبی نام دارد ، از قیمت بالاتری برخوردار بوده و امکان تولید آن در حجم عظیم مانند Ground Calcium Carbonate وجود ندارد. به همین دلیل تنها در موارد مصرف خاصی از نوع رسوبی استفاده می گردد.

موارد مصرف

کربنات کلسیم معدنی به عنوان یکی از فراوان ترین و پر کاربرد ترین کانی های معدنی ، به صورت کلوخه ، پودری ، میکرونیزه و یا نانو سایز در مشاغل و صنایع زیادی کاربرد دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • تولید چسب و سیلانت
  • خوراک دام و طیور
  • مشاغل ساختمانی و راه سازی
  • تولید شیشه و سرامیک
  • تولید کود های کشاورزی
  • رنگ و پوشش دهنده های سطحی
  • پلاستیک ، پلیمر و PVC
  • لاستیک و تایر
  • بعنوان پر کننده کاغذ و جوهر
  • تنظیم پی اچ و کاهش اسیدیته

فروش کربنات کلسیم معدنی

کارخانه کربنات کلسیم پارس شیمی ، بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم ، آهک و پودر سنگ ، با در اختیار داشتن معادن کلسیم کربنات ممتاز و با خلوص بالا ، تولید کننده تمامی گرید های این محصول برای مصرف در تمامی مشاغل مرتبط است. محصولات تولیدی این مجموعه در دانه بندی های مختلف به صورت کلوخه و یا مش 50 تا مش 3500 ، به صورت فله ای و بسته بندی شده برای مصارف داخلی یا موارد صادراتی در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار می گیرد. برای دریافت قیمت یا اطلاعات بیشتر در مورد کلسیم کربنات با بخش بازرگانی پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

2020-06-05T12:37:40+00:00
error: Content is protected !!