کربنات کلسیم صنعتی

خانه>مطالب>کربنات کلسیم صنعتی

کربنات کلسیم صنعتی

کربنات کلسیم صنعتی چیست

کربنات کلسیم از نظر کاربردها و موارد مصرف به دو نوع کربنات کلسیم صنعتی و کربنات کلسیم خوراکی تقسیم بندی می شود. کربنات کلسیم صنعتی می تواند از نوع کربنات کلسیم معدنی GCC یا کربنات کلسیم رسوبی PCC باشد که بستگی به نوع مصرف آن دارد. صنایع زیادی از کلسیم کربنات به عنوان فیلر و یا ماده اولیه استفاده می کنند زیرا کلسیم کربنات قیمت مناسبی داشته و از نظر شیمیایی یک پر کننده بسیار عالی است.

کربنات کلسیم صنعتی از نظر خلوص و کیفیت در درجه پایین تری نسبت به کربنات کلسیم خوراکی قرار دارد. همین امر سبب شده تا قیمت ارزان تری نیز داشته باشد. برای مصارف صنعتی معمولا از کربنات کلسیم معدنی استفاده می شود زیرا به وفور می توان آن را تهیه نمود در حالی که برای تولید مکمل های دارویی و غذایی ، کربنات کلسیم رسوبی مورد مصرف قرار می گیرید تا فاقد هر گونه ناخالصی بوده و برای سلامت انسان زیان آور نباشد.

کاربرد کربنات کلسیم صنعتی

کربنات کلسیم در ساخت و ساز

از کلسیم کربنات در صنایع فراوانی استفاده می شود. بیشترین کاربرد این ماده در امور ساختمانی است و هم به صورت خام و هم به شکل فراوری شده یعنی انواع آهک استفاده می شود. کربنات کلسیم برای تهیه ملات و نیز مصالح ساختمانی مناسب و در جاده سازی برای زیر سازی کاربرد دارد.

کربنات کلسیم کاغذ سازی

پس از مصارف ساختمانی ، بیشترین زمینه مصرف کربنات کلسیم صنعتی در تولید کاغذ است. امروزه در کشور ما نیز بسیاری از تولید کنندگان کاغذ ، مقوا ، شانه تخم مرغ و … به مزیت های استفاده از کربنات کلسیم در تولید محصولات خود پی برده اند. کاربرد آن علاوه بر اینکه مزایای مختلفی در افزایش کیفیت کاغذ و مقوا دارد ، همچنین موجب کاهش چشمگیر قیمت تولید محصول نیز می شود.

کربنات کلسیم خوراک دام و طیور

درصد بالای کلسیم در ساختار کربنات کلسیم سبب شده تا این ماده یک مکمل کلسیمی عالی در تغذیه دام و طیور باشد. کربنات کلسیم دامی از سایز بندی خاصی بین کلوخه و پودری برخوردار بوده و باید دارای میزان مشخصی کلسیم باشد.

کربنات کلسیم در تولید لاستیک ، پلاستیک و پلیمر

از کربنات کلسیم صنعتی با مش بندی مشخص (بسیار ریز و میکرونیزه) در ترکیب اولیه تولید انواع لاستیک ها و پلیمر ها جهت تولید پلاستیک استفاده می شود. این ماده علاوه بر اینکه قیمت محصول نهایی را کاهش می دهد ، همچنین به بهبود بافت ، افزایش استحکام و جلوگیری از رشد قارچ در لاستیک و پلاستیک نیز کمک شایانی می نماید.

قیمت کربنات کلسیم صنعتی

قیمت این محصول بر اساس ویژگی های آن تعیین می شود. کربنات کلسیم صنعتی بسته به نوع کاربرد آن در انواع گوناگون با دانه بندی های مختلف تولید می گردد که بر قیمت آن ماثر است. کلسیم کربنات صنعتی از نوع کلوخه ، پودری ، میکرونیزه و نانو قابل تولید است و هر یک قیمت خاص خود را دارد.

فروش کربنات کلسیم صنعتی

کارخانه تولید کربنات کلسیم پارس شیمی ، تولید کننده انواع مختلف کربنات کلسیم صنعتی در دانه بندی های مختلف و بسته بندی های متنوع است. جهت تهیه این محصول و یا اخذ اطلاعات تکمیلی با بخش بازرگانی این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

2019-09-09T10:47:35+00:00
error: Content is protected !!