کلسیم کربنات ۵۰۰

خانه>مطالب>کلسیم کربنات ۵۰۰

کلسیم کربنات ۵۰۰

قرص کلسیم کربنات 500 میلی گرم چیست

قرص کلسیم کربنات 500 میلی گرم نام یک مکمل دارویی حاوی کلسیم برای افرادی است که به میزان کافی ، کلسیم از رژیم غذایی خود دریافت نکرده و یا بدن آنها در جذب این عنصر دچار مشکل است و در نتیجه سطح کلسیم در خون این افراد پایین تر از حد نرمال می باشد. قرص کلسیم کربنات 500 میلی گرم می تواند برای درمان درمان پوکی استخوان Osteoporosis ، نرمی استخوان Rickets ، کاهش فعالیت غده پاراتیروئید Hypoparathyroidism و نوع خاصی از بیماری عضلانی به نام تتانی که سبب انقباض غیر ارادی عضلات می شود مورد استفاده قرار گیرد. قرص کلسیم همچنین برای موارد خاصی کمبود کلسیم نظیر دوران بارداری و یا دوران یائسگی در خانم ها و یا افرادی که برخی داروها نظیر فنی‌ توئین ، فنوباربیتال و پردنیزولون را مصرف می نمایند مفید خواهد بود.

چرا قرص کلسیم کربنات 500

کلسیم نقش بسیار مهمی در بدن ما دارد. این عنصر برای عملکرد مناسب سیستم عصبی ، سلول ها ، عضلات و استخوان ها ضروری است. چنانچه کلسیم کافی در خون انسان وجود نداشته باشد ، بدن این کمبود را از استخوان تامین نموده و در نتیجه سبب ضعف استخوان خواهد شد. قرص کلسیم کربنات 500 میلی گرم تولید شده از نوعی ماده معدنی به نام کربنات کلسیم با فرمول مولکولی CaCO3 تولید شده و رایج ترین مکمل داروئی تجویز شده توسط پزشکان است. با توجه به اینکه ویتامین دی سبب افزایش جذب کلسیم در بدن می شود ، بنابراین مکمل های کلسیم دی هم مفید خواهد بود.

قرص کلسیم کربنات 500 میلی گرم, Calcium 500 mg

مکانیسم اثر قرص کلسیم کربنات 500

کربنات کلسیم یک مکمل غذایی است که با ایجاد تعادل در سطح کلسیم خون ، عوارض ناشی از کمبود کلسیم در بدن را کنترل می نماید. قرص کلسیم مانع از کاهش توده استخوانی شده ، سبب بهبود عملکرد عصب و عضله و موجب تنظیم فعالیت قلب می شود. مکانیسم اثر قرص کلسیم کربنات 500 از طریق اتصال به فسفات و تبدیل این عنصر به ترکیب کلسیم فسفات نامحلول است تا آن را از بدن خارج نماید. این عملکرد برای بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی ضروری است. قرص کربنات کلسیم به عنوان آنتی اسید برای کاهش پی اچ محیط معده به افرادی که مشکل معده دارند تجویز می شود.

2019-09-09T10:48:18+00:00
error: Content is protected !!