کربنات کلسیم جوشقان

خانه>مطالب>کربنات کلسیم جوشقان

کربنات کلسیم جوشقان

کلسیم کربنات جوشقان چیست؟

کربنات کلسیم جوشقان یکی از با کیفیت ترین انواع سنگ معدنی در کشور ما است. سنگ کربنات کلسیم معمولا به عنوان ماده اولیه برای تولید انواع آهک پخته شده و هیدروکسید کلسیم استفاده می شود اما به دلیل کیفیت بالای سنگ کربنات کلسیم جوشقان ، آن را به صورت خام و بدون فراوری استفاده می کنند. سنگ جوشقان از منطقه ای به همین نام در استان اصفهان برداشت می شود. این سنگ از خانواده کربنات کلسیم و تقریبا از نوع سنگ مرمر است به همین خاطر رنگ بسیار سفید و درخشانی دارد که دلیل شهرت آن می باشد. 

 

کاربرد کلسیم کربنات جوشقان

کاربرد اصلی سنگ جوشقان در امور ساختمانی است و به دلیل کیفیت مرغوب و رنگ سفیدی که دارد ، به منظور نما سازی ساختمان ها استفاده می شود. البته این محصول در موارد هنری هم به عنوان پودر سنگ مجسمه سازی به کار می رود. کاربرد سنگ جوشقان به صورت پودری است. ما در کارخانه سنگ کوبی اقدام به کوبش این سنگ و تولید پودر سنگ جوشقان می کنیم تا موارد مصرف آن گسترش یابد. برخی از موارد مصرف این محصول به شرح زیر است:

  • جایگزین سیمان سفید در ساخت نمای ساختمان ها
  • ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید در بندکشی کاشی و سرامیک
  • استفاده به عنوان پودر سنگ مجسمه سازی
  • جایگزین گچ کاری در مناطق مرطوب مثل شمال کشور ، به دلیل خاصیت ضد آب
  • بعنوان ماده اولیه در تولید مصالح ساختمانی مثل بلوک سبک ، چسب کاشی و سنگ آنتیک
  • یک افزودنی مفید در تولید بتن برای افزایش چسبندگی و استحکام بتن
  • افزایش چسبندگی بین قیر با آسفالت یا ایزوگام

پودر کربنات کلسیم جوشقان

چرا از سنگ جوشقان استفاده می کنیم؟

پودر سنگ یکی از مصالح ساختمانی با اهمیت است که به عنوان افزودنی در تهیه ملات و دیگر مصالح ساخت و ساز استفاده می شود. افزودن پودر سنگ در ترکیب مواد مختلف باعث افزایش چسبندگی ملات ، افزایش استحکام و جلوگیری از ترک خوردن بعد از خشک شدن می شود. در میان انواع پودر کربنات کلسیم موجود در ایران نظیر پودر سنگ قم ، پودر سنگ الیگودرز ، پودر سنگ چالوس و … ، پودر کربنات کلسیم جوشقان دارای بهترین کیفیت و سفید ترین رنگ است. 

شاید فکر کنید که بجای استفاده‌ی سنگ جوشقان می توانیم از سیمان سفید که مقاومت بیشتری هم دارد استفاده کنیم اما باید بگوییم که سنگ کربنات کلسیم جوشقان بسیار ارزان قیمت تر  و در دسترس تر از سیمان است. این محصول ، فراوان بوده و توزیع آن مانند سیمان با مشکل مواجه نیست. از طرفی قیمت بسیار ارزان تری هم از سیمان دارد و کاربرد آن می تواند هزینه های تولید را کاهش دهد. به همین خاطر در بسیاری از مناطق کشور ، مخصوصا در شهر های شمالی ایران از آن برای پوشش دادن نمای ساختمان استفاده می کنند.

برخی از مزایای کاربرد سنگ جوشقان به شرح زیر می باشد:

  • رنگ بسیار سفید و درخشان که ویژگی اصلی پودر جوشقان است
  • ایجاد چسبندگی زیاد پس از ترکیب با آب در صورت استفاده در ملات
  • کاهش نفوذ پذیری رطوبت مخصوصا در بتن
  • بسیار عالی با دیگر مصالح ساختمان بخصوص با سیمان پرتلند ترکیب می شود

 

ویژگی های فنی سنگ جوشقان

پودر سنگ کربنات کلسیم جوشقان اصفهان ، مانند سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی می باشد که از مواد آلی و طی هزاران سال تشکیل شده است. البته سنگ جوشقان بیشتر به سنگ مرمر شباهت دارد تا سنگ آهک. این سنگ کاملا در آب خالص نامحلول است و جذب آب آن در حدود 3 درصد می باشد. سنگ جوشقان در مقابل سایش از مقاومت متوسطی برخوردار است و پودر سنگ تولید شده از آن ، از پودر سنگ آهک زبرتر می باشد.

سنگ جوشقان

قیمت پودر سنگ جوشقان

سنگ جوشقان در انواع مختلف آن چه به صورت کلوخه ، سنگ نمره ، پودر سنگ و پودر کربنات کلسیم میکرونیزه ، قیمت نسبتا گران‌تری از انواع سنگ آهک و کربنات دارد. دلیل قیمت بالاتر آن نسبت به پودر سنگ آهک ، رنگ سفید تر و مقاومت بیشتر آن است. کارخانه سنگ کوبی پارس شیمی ، بزرگترین تولید کننده پودر سنگ جوشقان ، اقدام به ارسال آن به تمامی شهر های کشور می نماید. به منظور خرید کربنات کلسیم جوشقان در سایزهای مختلف با ما در کارخانه کربنات کلسیم پارس شیمی تماس حاصل نمایید.

 

2021-06-16T11:04:44+00:00
error: Content is protected !!